Wat ga je doen als anderen succesvoller zijn? Dan ga je haten, zo blijkt maar weer eens. Jaloezie is een sneu iets (behalve als het de naam van een kroeg is). Microsoft was vroeger groots. Een sterk merk om trots op te zijn. Maar tegenwoordig degradeert het zichzelf tot een tienermeisje dat hunkert naar die ene onbereikbare man met die veel te populaire vriendin die wel tieten heeft. Wat heeft het bedrijf de afgelopen week namelijk gedaan? Video’s gemaakt.
Geen spannende tutorials over de nieuwe Outlook.com-omgeving of een paar ronduit indrukwekkende introductiefilms van nieuwe MicroKia-smartphones. Wat wel? Flauwe pseudo-virals. Over Apple. Over de nieuwe iPhone met goud kleurtje. En dan maar liefst zeven (niet 1, niet 2, niet 3, maar 7!) keer.
Je kunt natuurlijk genoeg grappen over Tim Cook en kornuiten maken, maar Microsoft: is dit niet een beetje overdreven? En vooral: waarom? Hebben jullie niets beters te doen? Een manier bedenken om die irritante Windows 8-omgeving eens wat functioneler te maken bijvoorbeeld? Of je afvragen waarom er elke keer 345234534 updates gedraaid moeten worden vooraleer je computer uit gaat?
We noemen maar iets hoor. Zielig gedoe, dit.
UPDATE: Het wordt nog iets sneuer
Microsoft heeft de boel namelijk offline gehaald. Waarom? Dat weet niemand. Een beetje spijt van je actie, Ballmer?