Sorry voor deze lelijk lange kop. Maar deze lelijk lange kop zegt wel alles. Draadbreuk ontving een ronkend persbericht van een Doesburgs autobedrijf. Dat feit vonden we op zich al opmerkelijk, dus we openden de mail en moesten lachen. Klaarblijkelijk rijdt er nu een 18-jarig meisje rond in een brommobiel van dat autobedrijf.
En daar is Nina Schotpoort, zo heet de vrouw in kwestie erg blij mee. “Ze viel er als een blok voor de nieuwe Ligier JS60L Sport Ultimate. De JS60L is een ‘veilige, zuinige en vooral sportieve brommobiel met de looks die passen bij een topmodel’. Logisch dus dat Nina, ambassadeur van Ligier Store Doesburg, juist met deze Ligier de showroom uitreed.” Zo valt er te lezen in onze mailbox.
In de bijlage een kloeke foto van Schotpoort met daarbij het, laten we wel wezen, ietwat suffe karretje.
Doesburgse Biro
Brommobielen zijn hip. Met dank aan de Amsterdamse grachtengordel, waar iedereen in zo’n lelijke Birò rondscheurt is het gewoon geworden onder jongeren om voertuigen ter waarde van soms tienduizenden euro’s te besturen. Naar school. Of naar de kroeg. Want je zou maar eens moeten fietsen. Blegh.
Nina heeft 245000 followers. Geen idee waarom. Wij hadden nog nooit van haar gehoord; Maar goed, misschien zijn wij bejaard. Kan ook.
Het persbericht van Ligier Store Doesburg is natuurlijk geen persbericht. Het is een fijne reclame-uiting in de hoop dat mensen ook zo’n lor gaan kopen. Want Nina heeft natuurlijk geen cent betaald voor die veilige, zuinige en vooral sportieve brommobiel met de looks die passen bij een topmodel.
Hoe we dat weten? De hashtag #samenwerking zegt genoeg.