Site pictogram Draadbreuk.nl

16 uur en 45 minuten: zó lang zit jij op je telefoon!

Fitzroy lanceert ludieke campagne tegen smartphonegebruik. We kennen het allemaal: dat gevoel dat je constant op je telefoon zit. Even snel je Instagram checken, een appje beantwoorden, of scrollen door TikTok. Voor je het weet ben je uren verder. Om aandacht te vragen voor dit probleem, heeft Bolsius, de kaarsenfabrikant, in samenwerking met Fitzroy een bijzondere kaars ontwikkeld.

De kaars heeft de vorm van een mobiele telefoon en brandt precies 16 uur en 45 minuten. Dat is de gemiddelde tijd die Nederlanders wekelijks op hun telefoon doorbrengen. Bij sommige jongeren is dat zelfs de dagelijkse schermtijd! De kaars wordt geleverd met een houten houder waarin je je telefoon kunt opbergen. Zo kun je even offline gaan en genieten van een avondje in een ander licht.

Smartphone-washing


Goede zaak natuurlijk en dit soort campagnes zijn voor onsch jeugd natuurlijk van levensbelang. Het is ook net iets geloofwaardiger dan Vodafone, de provider die tegenwoordig ook kletst over schermtijd. Maar jongens: dat is gewoon smartphone-washing; een provider die wil zorgen dat een gebruiker minder data verbruikt. Tuurlijk, jongens.

Welnu, déze ludieke actie wil Fitzroy mensen bewust maken van hun smartphonegebruik. Het is belangrijk om af en toe even afstand te nemen van je telefoon en te genieten van de echte wereld. Dus doof die smartphone en steek de kaars aan!

Hier kun je niet mee tiktokken. Sorry. Beeld: LinkedIn-bericht van Jur Baart.
Mobiele versie afsluiten