Site pictogram Draadbreuk.nl

Vergeet Vespa; Nederlandse AppScooter is toffer

Bolt mobility Appscooter e-scooter

Een Tesla is dope. Maar met verkoopprijzen die beginnen bij $70.000 moeten we daar net iets te lang voor sparen. Misschien gaan we daarom wel voor de Bolt Mobility AppScooter. Een Tesla op twee wielen, gemaakt in ons koude kikkerlandje. Delft, om precies te zijn.

Zo’n Vespaatje is best handig natuurlijk. Met een brommert hoef je geen lichamelijke inspanning te verlenen en je kunt toch vrij vlot korte stukjes rijden. Maar er kleven ook wat nadelen aan. Die dingen meuren, maken herrie en elke keer dat jij op je Cita naar de snackbar rijdt, stijgt het zeeniveau weer anderhalve centimeter. Logisch dat elektrische scooters in opkomst zijn. En de Nederlandse AppScooter is veruit de tofste.

Bolt gaat het verste, het snelste

De AppScooter is 100% elektrisch, wat betekent dat hij alleen herrie maakt als je een stereo onder je zadel monteert. Dankzij een stevige accu kun je gemiddeld 150 kilometer op één acculading, wat flink verder is dan de gemiddelde Kymco. En de AppScooter belooft ook nog eens ‘de snelste’ te zijn. Dat wil niet zeggen dat je ermee over de A2 kunt scheuren, wel dat je in 3,9 secondes van 0 naar 45km/u gaat. De gemiddelde Tomos is dan nog niet eens van zijn plek gekomen.

 

Een scooter waar je Flappy Bird op kunt spelen. Hier hebben we zo lang op gewacht.

 

De naam ‘AppScooter’ is overigens niet voor de lol gekozen. De Bolt heeft een ingebouwde 4G-module en kan onbeperkt data gebruiken. Dat zorgt ervoor dat je altijd via een app op je telefoon in verbinding kunt staan met je scooter. Zo kun je checken of de accu opgeladen moet worden, kun je ‘m op afstand starten en heb je altijd zicht op waar je scooter is. Voor als je ‘m kwijt bent. Verder heb je via Google Maps navigatie op je dashboard en belooft Bolt zelfs dat je kunt Whatsappen met je scooter.

Software-update voor je scooter

Voordeel van deze opzet is tevens dat er software-updates mogelijk zijn. Net als Tesla laatst zijn auto’s via een update ineens uit zichzelf liet rijden, belooft ook Bolt Mobility toffe updates. Sowieso moet het ervoor zorgen dat de AppScooter steeds efficiënter gaat rijden. Dus waar een gemiddelde Yamaha Neos na een paar jaar steeds meer begint te zuipen, wordt een Bolt er alleen maar beter op.

 

WROAAAP! Of eigenlijk zal het meer klinken als: (….)

 

Maar een elektrische AppScooter biedt natuurlijk alleen maar meer voordelen. Vroeger kreeg je smerige klauwen als je de prop uit de uitlaat haalde om een beetje gang in je Piaggio te krijgen. Of je moest de boel uitvijlen. Een Bolt Mobility AppScooter opvoeren is waarschijnlijk een kwestie van de boel hacken op je laptop, aan de keukentafel. Even nieuwe firmware installeren en oom agent heeft het nakijken. Het wachten is op de eerste IFTTT-toepassing: IF skotoe met rollerbank in de buurt, THEN fabrieksinstellingen activeren. De toekomst is mooi.

Bolt Mobility AppScooter kopen?

Helaas is de toekomst ook niet goedkoop. De Bolt Mobility AppScooter is te pre-orderen vanaf €2990, maar dan ben je er nog niet. Maandelijks hebben ze ook €29 nodig voor het ingebouwde mobiele internet en de lease van de accu. Daar heb je een flinke krantenwijk voor nodig. Maar je moet maar zo denken: een nieuwe Vespa kost ook al snel €3000 en daar gaat een sloot benzine in. En nu we de Bolt hebben gezien, rijdt je met elk pruttelend, rokend, stinkend brommerdingetje hopeloos voor lul.

Mobiele versie afsluiten