Site pictogram Draadbreuk.nl

PR-bureau: zo is je stand op een techbeurs een succes!

We hebben ontzettend genoten van het snelle internet bij Microsoft

Draadbreuk bezoekt met regelmaat van de klok beurzen op het gebied van tech, gadgets en gaming. Zo zijn we op het moment aanwezig op The Next Web en Campus Party. Opdat U en ons op de hoogte blijft. Maar wanneer er 23453 stands en structureel vage legenda zijn, waar ga je heen? Wij geven de vier belangrijkste punten om journalisten naar je toko te lokken.

Niet alles is zo populair als een Samsung Galaxy S7 en niet iedereen heeft het budget van een groot merk. En wie niet veel geld of een echt boeiend product heeft, moet slim zijn. Hoe zorg je voor reuring op je stand? Draadbreuk weet de succesfactor en deelt die schaamteloos: zo komt techjournaille buurten om alles te horen over je geweldige app, start up of baanbrekende gadget. PR-bureaus, letten jullie even op?

1. Zorg voor goede broodjes en koffie

Hier krijg ik honger van.

Soms is een gemiddelde journalist kilometers lang op zoek naar wat eten. Je verwacht het niet, maar het is een van de grootste irritaties: waar kun je fatsoenlijk wat kanen? We vragen niet veel: slechts een goed broodje kaas of klein tapasje is voldoende. We zijn niet de enige. Gegarandeerd dat rond lunchtijd je hele stand vol staat. Als er van die twintig aasgieren één iemand een stukje tikt over je innovatieve iPhone-accessoire, heb je de kosten er direct uit.

2. Zorg voor leuke meisjes (of jongens)

Deze chick mag best die speaker aan me laten zien.

We geven het toe: we vinden meisjes best leuk. Zeker als ze een beetje ‘spontaan’, vrolijk en gezellig zijn. En, niet onbelangrijk, kunnen kletsen over andere dingen dan de cloud-oplossing die ze moeten verkopen. Zulke chicks geven we voorrang. Gewoon, omdat er op een techbeurs vooral dikke stinkende nerds met weinig gevoel voor humor zijn. In die wereld is alles met een leuke lach pure winst.
Als er dan, tussen neus en lippen door, een klein verwijzinkje naar die fantastische cloud-oplossing wordt gemaakt, willen we er best eens naar kijken. Zo zijn we dan ook wel weer.

3. Na vier? Zorg voor… Bier!

Op het moment van schrijven is het 16.53 uur. Ik heb dorst.

Hierboven staat een heel slecht, weinig olijk, rijmpje. Wel bevat hij een ontzettende kern van waarheid. Als je de hele dag van stand naar stand sjokt, van gadget naar niet-zo gadget en van service-platform naar community based data engineering software, heb je zo vlak voor het einde van de dag, best zin in een biertje. Wij hebben in Barcelona, Berlijn en zelfs in Amsterdam menig grappige gadget gezien, simpelweg omdat er genoeg te zuipen was. Dan willen we ook nog weleens de camera aanzetten en leuk item draaien, vinden de kijkers leuk.

4. Zorg voor een goodiebag

Spullen gratis!

Op het MWC in Barcelona zagen we mensen stapels VR-brillen van Samsung meenemen en zwemmen in de selfiesticks van een onbeduidend Frans merk. Italiaanse provider TIM leverde een complete werkset voor journalisten: drie verschillende notitieblokken, meerdere pennen, een mapje en agenda. Een distributeur van iPhone-accessoires maakte zich ongekend populair door powerbanks weg te geven aan iedereen die ze maar wilde hebben.
Wat we maar willen zeggen: regel een gratis gadget of goodiebag en voor je het weet staat de door jouw gehuurde twintig vierkante meter helemaal vol. Bij Draadbreuk zijn we er niet zo gevoelig voor – wij vinden het doorgaans nogal sneu, maar het werkt wel.

Succes! Tot het volgende feestje

Mobiele versie afsluiten