In het kader van ‘die zagen we niet aankomen’. Aldi komt met een eigen muziekstreamdienst. Inderdaad, de prijsvechter in supermarktland. De dozenschuiver, koopjeskoning heeft nu een eigen Spotify-variant. Aldi Life is vanaf vandaag te gebruiken voor onze oosterburen.
Alsof Albert Heijn met een Netflix variant komt en de Gamma met een Snapchat-killer. Maar Aldi is bloedjeserieus met hun streamingdienst. De app is al live in Duitsland en beschikbaar in de browser of op Android, iOS en Windows Phone.
Goedkoper dan Spotify
Aldi Life biedt 34 miljoen tracks voor €7,99 per maand. Geheel volgens verwachting is de winkel daarmee goedkoper dan de concurrentie. Anders dan je in de supermarkt zult vinden, is de muziek niet van eigen merk. De audio-bibliotheek is afkomstig van Napster, die 90’s kids nog wel zullen herkennen uit de gouden tijd van illegaal muziek downloaden. Napster heeft momenteel een eigen muziekstreamdienst Rhapsody. Het vreemde is dat die hetzelfde biedt als Aldi Life, maar wel duurder is.
Hoewel het misschien gek klinkt dat Aldi ineens de techwereld instapt, is het niet helemaal vreemd terrein voor de supermarktketen. Ze verkopen ook al simkaarten en zelfs hun eigen smartphones en tablets onder de heerlijk passende merknaam Wolfgang. Denk daar maar eens over na als je de kartonnen pakken ganz billige Hauswein staat in te laden; Aldi wordt de nieuwe Apple. Cupertino, zoek dekking.
Of en wanneer Aldi Life in Nederland beschikbaar komt is nog niet bekend.