Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Boven

Amazon duikt in de koopjesmarkt met ‘Haul’

Amazon duikt in de koopjesmarkt met ‘Haul’
Redactie

E-commercegigant Amazon neemt het op tegen Chinese dubeieuze Shein en Temu-achtige concurrenten met de lancering van een nieuw platform: Amazon Haul. Dat meldt CNBC. Haul is een mobiele winkelervaring waar klanten producten kunnen vinden tegen “ongelooflijk lage prijzen”.

In tegenstelling tot de snelle levertijden van Amazon Prime, belooft Amazon dat Haul-bestellingen binnen twee weken aankomen. Het bedrijf neemt hierbij zelf de import van goederen voor zijn rekening. Naast levertijden zijn er meer verschillen met de standaard Amazon-formule. Zo moeten klanten, ongeacht of ze een Prime-abonnement hebben, minimaal €23,75 aan goederen bestellen om in aanmerking te komen voor gratis verzending. Voor kleinere bestellingen bedragen de verzendkosten €3,80. Retourneren is bij Haul niet mogelijk voor artikelen met een waarde van €2,85 of minder.

Met Haul lijkt Amazon in te spelen op de groeiende populariteit van discount-platforms zoals Temu en Shein. Mocht Haul aanslaan, dan kan dit Amazon een voorsprong geven in deze competitieve markt. Zowel de VS als de EU hebben de afgelopen tijd hun regelgevende blik op Temu gericht, wat de positie van Amazon mogelijk kan versterken.

Haul onderscheidt zich door de focus op lage prijzen en een breed scala aan producten, van elektronica tot kleding. Of consumenten de langere levertijden en beperkte retourmogelijkheden accepteren in ruil voor lage prijzen, zal de tijd moeten leren. De nieuwe winkelervaring is exclusief beschikbaar via de Amazon-app en mobiele website.