Oppo Brothers (nee, niet die van de telefoons) lanceert vegan ijssticks met maar 49 calorieën
Oppo ijs. Oppo smartphones. Snappen we het nog?

Oppo Brothers (nee, niet die van de telefoons) lanceert vegan ijssticks met maar 49 calorieën

Oppo Brothers, een merk dat verder niets te maken heeft met die Chinese smartphonemaker die je vooral kent van reclames met veel kleuren, breidt zijn assortiment caloriearm ijs uit met een nieuwe reeks veganistische ijssticks: Oppo Refreshed. De nieuwe ijsjes combineren de romigheid van roomijs met de frisheid van sorbet, en dat allemaal zonder melkproducten. Dat meldt het bedrijf in een persbericht.

Oppo Refreshed is verkrijgbaar in drie smaken: Sicilian Lemon & Strawberry, Alphonso Mango & Passionfruit en Raspberry Coulis Swirl. Elk ijsje bevat slechts 49 calorieën, ongeveer de helft van een standaard Ola Solero. Daarnaast is het fruitgehalte opvallend hoog, wat de sticks niet alleen verfrissend maakt, maar — aldus Oppo — ook tot een ‘hoogwaardige bevroren lekkernij’ met een Nutriscore A-status. Voor drie stuks van 90 of 95 milliliter betaal je €4,85.

Volgens Harry Thuillier, oprichter van Oppo Brothers, lost het nieuwe ijsconcept een probleem op waar de mensheid natuurlijk al decennialang mee worstelt: waterijsjes zijn fris, maar niet decadent genoeg, terwijl chocolade-ijsjes zwaar zijn maar weinig verfrissend. “Wij hebben beide kanten samengevoegd om een volledig nieuwe ervaring te creëren,” aldus Thuillier in het persbericht. Met de almaar warmere zomers in het vooruitzicht hoopt Oppo Brothers zo precies de juiste snaar te raken.

Oppo Refreshed is inmiddels te koop bij Albert Heijn, Flink en PLUS. Ook Jumbo verkoopt andere ijsproducten van Oppo Brothers, zoals 475ml-bekers in smaken als Double Salted Caramel Swirl en Chocolate Chip Cookie Dough.

Voor wie het zich nog afvraagt wat ijs te maken heeft met Oppo uit China: helemaal niets dus. Oppo Brothers is een losstaand bedrijf, opgericht door de Britse broers Charlie en Harry Thuillier. Na een wereldrecordpoging in een kitebuggy (?) kwamen ze op het idee om gezonder, maar vooral ook lekker ijs te maken. Inmiddels is Oppo Brothers het bestverkopende ‘beter-voor-jou’-ijsmerk van Nederland en zijn ze zelfs B Corp-gecertificeerd.