Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Boven

Stelling: ‘Yo is geniaal’

Dennis de Vries

 

Yo

 

 

Daar kan ik het eigenlijk het beste bij laten als het over de app Yo gaat. Yo is populair, maar doet helemaal niets. Behalve dan het woordje ‘yo’ sturen naar vrienden en bekenden. En die kunnen dan ‘yo’ terugsturen. Kansloos? Misschien. Maar miljoenen dollars waard.

Bij een laatste investeringsronde heeft de maker van de app wederom $1,5 miljoen binnen geharkt. Dat komt na een eerdere investering van $1,2 miljoen. Geldschieters zijn onder andere Betaworks en Pete Cashmore, oprichter van website Mashable. Wat zien ze er dan zoal in? ““We are fascinated by these uses of simple yes/no, on/off communications tools”, aldus BetaWorks tegen Techcrunch. Dat is goed genoeg om een zak geld die kant op te sturen. Dan kunnen we niet anders dan stellen:

 

Yo is geniaal

 

Zie jullie wat de rijke geldschieters zien? Is juist de allesomvattende eenvoud van Yo de grote kracht en gaat dit nog eens heel groot worden? Of is de wereld gek geworden en weet Silicon Valley van gekkigheid niet meer waar ze hun centen moeten stoppen. Vul de poll in, laat een reactie achter en stuur ons even een Yo als je dat hebt gedaan!

Reacties

  1. IkBenBrian

    Yo, dit keer doe ik niet mee aan deze hype. Niet voor mij, niks aan.

  2. Fruitmelk

    Yo,

    Dit slaat werkelijk waar nergens op.
    Als dit een voorteken is van toekomstige Apps verkoop ik mijn Nexus 5 per direct. (Met een korrel zout te nemen uiteraard).
    In de app ‘ Yo ‘ zit wat mij betreft GEEN meerwaarde. ‘ Yo ‘ Downloaden is zonde van het geheugen. Het voegt niks toe aan ons dagelijks leven, althans niet aan die van mij.
    In zeer korte tijd is deze app ‘ Populair ‘ geworden, het zal me dan ook niet verbazen als de app ‘ Yo ‘ als sneeuw voor de zon zal verdwijnen.

    Eindoordeel: Onzinnige App, niet downloaden.

    P.s fruitmelk is niet meer te zuipen sinds Campina van halfvolle melk naar magere melk is gegaan.

    Yo !

    • janik p

      Yo fruitmelk,

      Ik ben het met je eens. Ik vind zo’n app als yo nergens op slaan en ik snap niet dat er zoveel geld in geïnvesteerd word.

    • Fruitmelk

      Yo Janik P,

      Ik snap niet eens dat mensen hier überhaupt ‘ Toekomst ‘ inzien…

  3. stijn v brummelen

    Yo,
    Niet voor mij interessant. Maat je kan er leuke dingen mee bedenken. Als je meer dingen toevoegt, zoals ja en nee optie of een locatie optie wordt het al.iets beter. Dat simpele communiceren is niks voor mij, maar het kan misschien bij sommige beroepen handig zijn. Bijvoorbeeld dokters die met Yo Yo yoyen (niet jojo’en) als ze hulp nodig hebben. Maar 1,5 miljoen, kom op.

    • Dennis de Vries

      Leuk voorbeeld, van die doktoren. Het lijkt inderdaad wel een beetje op een ouderwetse pager die je altijd in tv-series ziet. Simpele eenrichtings-informatie. Voordeel van Yo is dat het aan te passen is aan tijd, locatie, doelgroep….noem maar op. Zeker sommige IFTTT-recepten bewijzen dat er achter de enorme simpele app best aardige toepassingen kunnen zitten.

      https://ifttt.com/recipes?channel=yo&page=1

    • IkBenBrian

      Ik zie ‘Yo’ ook best wel als een goed alternatief in ziekenhuizen dan een pieper. Want als een dokter hun pieper kapot/kwijt zijn geraakt, moeten ze 300 euro betalen om een nieuwe te krijgen. Dit is gewoon gratis.

  4. Martijn Hommel

    Yo…
    Is AWESUM!!!!

    • Fruitmelk

      Yo,

      Voor bepaalde leeftijds-groepen, denk dat die groep niet ouder als 14 jaar is.

    • IkBenBrian

      Ik ben nog 14 (nog 18 dagen 15 :P), maar ik ken nog niemand in mijn omgeving die deze app nog gebruikt (gelukkig). Of het ligt eraan dat ik te weinig contact heb met de buitenwereld.

    • Dennis de Vries

      Nu ben ik ook de 14 al gepasseerd dus misschien heb ik geen recht van spreken. Maar ik zou niet weten wat jongeren met een ‘yo’ moeten. Je krijgt er een, je stuurt er een terug en uiteindelijk ben je niks wijzer. Wat Paul ook al in Uitbuiken zei: misschien leuk…voor als je geen Whatsapp hebt.

    • IkBenBrian

      Maar volgens mij zijn de ‘jongeren’ wel die meestal de trend zetten. Vinden ze het ‘cool’, dan adviseren ze al hun vrienden om die app te downloaden.

    • Dennis de Vries

      Het is ook awesum om met jou te Yo-en, kan niet anders zeggen. Elke Yo is weer bijzonder. 😉

  5. Eenmothafuckingkaasschaaf

    (Is waarschijnlijk al véél te laat om te reageren)
    Yo is niet geniaal, de makers van de app wel:
    Even een voorbeeld met vergelijkbare apps die veel succes kregen:
    Vine (soort beperkte versie van YouTube), Snapchat (beperkte versie van Facebook/Instagram) en “Yo”, een beperkte versie van chatten.
    hiermee bedoel ik dat er door die “beperking”, direct een héél nieuwe wereld opengaat.
    Een 6 seconden lange video die niet geschikt is voor Youtube (of zelf TV), past wel op Vine.
    Een foto die je niet op Facebook of Instagram plaatst, is wel geschikt voor op je verhaal op snapchat.
    en “Yo”,
    een woord dat we tegenwoordig niet meer tegen een vreemde op chat,
    of in het echte leven durven zeggen (echte leven? wtf ‘schaaf),
    wel geschikt via een app, het is niet persoonlijk, je hoeft het niet eens zelf te typen.
    zoals ik als zei: de app is niet geniaal. de maker is geniaal,
    en heeft in de tijd die ik nodig had om dit bericht te typen, zeker al 50 keer zoveel geld verdiend, als dat ik verdien in een jaar. (Hopelijk komt er ook nog een “I Don’t Care” en een “Shut The Fuck Up”-app)
    Binnenkort zullen Facebook en Google+ ook wel afkomen met een concurrerende app, waarbij we waarschijnlijk weer bij worden geforceerd om hem te downloaden.
    Brace Yourself.
    Yo