Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Boven

Crypto: moeten we er wat mee?

Crypto: moeten we er wat mee?
Redactie

Jullie kennen Draadbreuk als een rete-succesvol uniek techplatform, met journalisten die hart voor de zaak hebben. Vantevoren, we spreken over het jaar 2013, hadden we een redactiestatuut opgesteld, compleet met kernwaarden en vooral: focus. Want in de wereld van tech schrijft iedereen over alles en niets. Alles om te scoren. En wat scoort nu? Crypto.

En dus vragen wij ons in de kroeg weleens af: moeten we wat met crypto? Moeten we allesomvattende longreads, kekke filmpjes of guitige (te) lange podcasts maken over dit nieuwste fenomeen van de cyber? Moeten we het gaan hebben over trading, over algoritmes, over pump ’n dumps of over de munt van Kanye? Wij neigen eigenlijk naar ‘nee’, ondanks dat je er schijnbaar ontzettend rijk van kunt worden…

Rijk worden met Bitcoin. Zo doe je dat

Natuurlijk, we hebben weleens geschreven over The Internet Of Coins, een platform dat tot doel stelde decentraal cryptomuntjes uit te wisselen. Dat kwam echter vooral omdat we een nogal vaag en onleesbaar persbericht ontvingen en wij daar om moesten grinniken. En als je de tag ‘bitcoin‘ checkt, dan zie je ook een handjevol artikelen.

Maar een complete uiteenzetting over het wel en wee en de status rondom Satoshi Nakamoto, of wat je precies met altcoins als Ripple, Polkadot of Dent kunt, hebben we altijd lekker links gelaten. Schoenmaker blijf bij je leest, zeg je dan. Wil je wel info? Check dan hier de geschiedenis van Nakamoto, en lees over Dent. Doe je ding, zogezegd.

Wij worden gewoon niet echt blij van al dat geklets over wallets, assets en alles eromheen. En dan vragen we ons af: is het dan wel slim om te pezen op een stukkie content?

Tegelijkertijd realiseren we ons wel dat we met de tijd mee moeten. We hebben bijvoorbeeld ook nog niet – en ook niet nauwelijks – geschreven over de Metaverse, dat 3d virtuele wereld second life-achtige ding dat ons allemaal keihard gaat connecten. Criticasters – heel gek, die hebben we ook – noemen dat lui. Wij noemen dat vooral: we hebben er geen zin in en waarom zouden we er dan aandacht aan besteden?

Het mooie aan Draadbreuk was, en is, dat we altijd doen waar we zin in hebben. Mocht een redacteur op ons gezaghebbende platform ooit de behoefte hebben om uit te leggen wat The Great Reset voor een invloed heeft op de techwereld, of waarom een kaasschaaf absoluut op Windows Mobile 6.3 moet draaien? Prima. Als het maar een leesbaar stuk is en de rest het relevant vindt.

Maar altijd achter die stinkhypes aan lopen? Mwoah. Alles voor de clicks, heet dat.

Wat vinden jullie?

South Park: voorspeller van de toekomst sinds jaar en dag

Comments