Teufel heeft besloten al zijn socialmediaprofielen samen te voegen tot één internationaal account per platform. Daarmee zegt het merk afscheid te nemen van lokale accounts en kiest het voor een centrale aanpak op onder meer Instagram, Facebook en TikTok. Deze wereldwijde accounts moeten voortaan hét kanaal worden voor nieuws, productlanceringen en acties van het merk. Dat meldt Teufel in een persbericht met de opvallende kop: “Teufel lanceert nieuw, wereldwijd social mediaprofiel.”
Opmerkelijk genoeg vond het bedrijf deze socialmediaherschikking belangrijk genoeg voor een officieel persbericht. En ja, de lancering van een Instagram-account heet bij Teufel dus daadwerkelijk een “volgende stap in de internationale strategie.” Dat daarbij ook een internationale winactie hoort, zal weinigen verbazen. Fans van het merk kunnen tot en met 20 juni meedoen aan de actie door een post te liken, het account te volgen en in hun eigen taal te reageren met hun favoriete prijs – mét vlaggetje.
Te winnen valt er genoeg: van de bekende Ultima 40-speakerset tot de Cinebar 11 met Dolby Atmos, verspreid over zeven audioproducten. Ook mobiele speakers zoals de Boomster en Rockster Cross doen mee. Of er voor elke deelnemer uit elk land ook echt gelijke winkansen zijn, wordt in het bericht niet helemaal duidelijk. Maar dat is misschien bijzaak: het gaat hier immers om de eenheid, aldus Teufel.
Volgens het merk moet deze samenvoeging zorgen voor meer overzicht en eenvoud voor gebruikers wereldwijd. Iedereen, waar dan ook, moet voortaan via één kanaal op de hoogte kunnen blijven. Dat klinkt inclusief en efficiënt – en is vast ook handig voor de contentplanning.
Check hier bijvoorbeeld hun instagram-account. Tevreden?