Een man met en doosje met Airpods Pro
Airpods Pro

iBOOD viert 20 jaar met offline speurtocht naar gadgets

Het Nederlandse e-commerceplatform iBOOD viert zijn 20-jarig bestaan met een actie die hun online deals letterlijk naar de straat brengt. Iedere vrijdag in oktober verstopt het bedrijf een waardevol product in een andere stad. Wie via hints op Instagram en Facebook het juiste spoor volgt en als eerste ter plekke is, mag de prijs mee naar huis nemen. Dat meldt het bedrijf in een persbericht.

De actie heet de IRL HUNT – oftewel: in real life jagen op spullen in plaats van online in je winkelmandje klikken. iBOOD belooft prijzen die de moeite waard zijn, te beginnen met een set Apple AirPods Pro. Die worden op vrijdag 3 oktober ergens in Amsterdam verstopt. Daarna volgen steden als Utrecht en wederom Amsterdam. De precieze locaties blijven uiteraard geheim tot de hints online verschijnen, bijvoorbeeld op de Insta’s van iBood.

iBOOD Hunt

De speurtocht is een knipoog naar de bekende iBOOD Hunt, een online stormloop waarbij honderden deals in korte tijd live gaan en koopjesjagers elkaar verdringen om nog nét dat ene koopje te scoren. Met de offline variant wil het platform de online community letterlijk in beweging krijgen.

Dat die community stevig is, blijkt wel uit de cijfers: iBOOD werd al vijftien keer door zijn eigen gebruikers verkozen tot ‘Website van het Jaar’ in de categorie Voordeel. Het forum van de site is bovendien al jaren een ontmoetingsplek waar dealjagers tips, ervaringen en soms ook frustraties uitwisselen.

Twintig jaar geleden begon iBOOD met zijn allereerste dagdeal: een Apple iPod. Het concept – elke dag om middernacht één scherp geprijsd product – groeide uit tot een formule die later door talloze andere webshops werd gekopieerd. Inmiddels is iBOOD uitgegroeid tot de grootste dealsite van Nederland, met kortingen die volgens het bedrijf altijd minstens 20 procent onder de adviesprijs liggen.