AZ heeft een nieuwe Training Partner gevonden in Lebara, de telecomprovider die bekend staat om z’n scherpe prijzen en vrolijke reclames. Vanaf volgend seizoen prijkt het Lebara-logo op de trainingspakken van de Alkmaarders. Daarmee gaat AZ dus letterlijk voor een spotgoedkope voorbereiding op succes, dat meldt de club in een persbericht.
De samenwerking loopt tot medio 2027 en moet, aldus beide partijen, een voorbeeld worden van “nuchtere merken die elkaar versterken.” In de woorden van AZ’s commercieel directeur Michael Koster: “AZ en Lebara zijn twee bijzondere, nuchtere merken die de handen ineenslaan.” Vrij vertaald: als je een club zoekt die net zo goed met z’n geld omgaat als haar nieuwe sponsor, dan zit je in Alkmaar goed.
Lebara, ooit begonnen om bellen naar het buitenland betaalbaar te maken, richt zich tegenwoordig op iedereen die “gewoon genoeg” belminuten en data wil – en vooral niet te veel wil betalen. Een filosofie die verrassend goed lijkt aan te sluiten bij een club die bekendstaat om zuinig beleid en talenten opleiden in plaats van miljoenen smijten. Dat is geen steek onder water, maar eerder een compliment – behalve dan voor clubs die liever met een zak geld smijten dan een bal.
Algemeen Directeur Merijn Zeeman van AZ noemt de samenwerking een kans om van elkaar te leren. “Lebara is een bedrijf met oog voor de omgeving. Dat rijmt met de speerpunten van AZ.” Ook Lebara zelf is blij. “We willen dat iedereen die AZ een warm hart toedraagt hiervan profiteert,” aldus Sebastiaan Rigter van de telecomprovider. Of dat betekent dat je binnenkort gratis MB’s krijgt als AZ wint, blijft nog even onduidelijk.