Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Boven

’t Wereldje (14)

’t Wereldje (14)
Paul Gersen

Rare nieuwtjes, hilarische persberichten, aparte productlanceringen en maffe feestjes: er komt flink wat over je heen als je bij Draadbreuk werkt. Daarom is het nooit verkeerd om in het weekend even met de beentjes op het bureau resumerend de afgelopen week door te nemen. Wat vonden wij er van? Dit dus!

5. App bezwangert duizend vrouwen

Glow, ongetwijfeld bedacht door een viespeuk.

Glow, ongetwijfeld bedacht door een viespeuk.

We zijn deze week redelijk in de ban van de privacy, zoals je aan onze stelling van de week hebt kunnen zien. Apps die gegevens doorsluizen naar marketingboeren of criminelen: we worden er eng van. Zeker als het om erg gevoelige informatie gaat, zoals je betaalgegevens. Maar de data die je moet invoeren op Glow gaat nog véél verder. Heb je gisteren seks gehad? Welk standje? Was er een orgasme? Nee, we hebben het niet over een nieuwe tinder-variant, maar over een app die mensen helpt kinderen te krijgen. En dat werkt! Duizend vrouwen zijn inmiddels zwanger geschopt. Indrukwekkend, maar toch, wij geven liever ons bankpasje af dan dat dit soort intieme gegevens op straat komen te liggen.

4. Huilend achter YouTube

De W van what the fuck?!

De W van what the fuck?!

Nederland heeft een trauma. Het sluimert en we praten er niet over, maar het zit diep. We stonden erbij en keken ernaar, en niemand deed wat. Eerst zagen we John Ewbank ons eigen koningshuis op een muzikale visitatie met zijn vleesthermometer trakteren. We worden er ’s nachts nog wel eens gillend wakker van. En daarna werd het nog erger: we maakten mee dat Giel Beelen naar een heel matig liedje luisterde en met alle moeite van de wereld een traan uit zijn ogen perste. Zo gênant dat het echt fysiek pijn begon te doen. Maar we kunnen als land niet verder, zo blijkt. We moeten die filmpjes keer op keer weer zien om het te herbeleven. Hoe verklaar je anders dat ze het meest bekeken in Nederland op YouTube in 2013 waren? Serieus mensen, we moeten met z’n allen in therapie.

3. Wat je zegt, ben je selfie

Conan O' Brien en Ricky Gervais in een bad. Daar hoeft geen grap meer bij.

Conan O’ Brien en Ricky Gervais in een bad. Daar hoeft geen grap meer bij.

Bij Draadbreuk zijn we natuurlijk he-le-maal niet ijdel. Daarom staan we ook wekelijks voor de camera. Maar de selfie is toch een beetje langs ons heen gegaan. Een beetje foto’s van jezelf nemen: dat laten wij meestal doen. Maar je kunt met een gerust hart zeggen dat selfies de rage van 2013 waren. Overal werden ze genomen: in bad, bij begrafenissen, door (c)-sterren en presidenten. Mashable zette de meest memorabele selfies op een rij. Onze favoriet: nummer twee. Die combineert schoonheid met het onverwachte….

2. Spotify vs. Deezer: 1-0

Serieus. Ga die shit luisteren.

Serieus. Ga die shit luisteren.

Er zit een grote muziekstreamstrijd aan te komen. Volgend jaar maakt Deezer de sprong naar de Verenigde Staten, waar Spotify al een tijdje zit. En aangezien Deezer nieuwe mensen verwelkomt met een jaar gratis een unlimited-abonnement en hun dienst op sommige punten gewoon beter is dan zijn concurrent, kan het wel eens een spannend gevecht worden. Maar Spotify haalt hard uit. Vanaf deze week staat Led Zeppelin, de grootste hardrockband ooit, op de muziekdienst. En daar zaten heel veel mensen op te wachten. Nu is het wachten geblazen op die andere twee grote vissen in de vijver: The Beatles en AC/DC. Wie maakt hen streamend?

1. Intel plaatst bewust logo verkeerd op shirt Barcelona

Zou Intel weten dat je tegewnoordig na het scoren je shirtje niet meer mag uitdoen?

Zou Intel weten dat je tegenwoordig na het scoren je shirtje niet meer mag uitdoen?

Als groot techbedrijf wil je natuurlijk dat hippe voorbeeldfiguren met je merk worden geassocieerd. Vandaar dat we voetballers altijd met dure gesponsorde hoofdtelefoons zien lopen. Ook Intel wil een graantje meepakken. Vanaf deze week zijn ze namelijk shirtsponsor van Barcelona. Huh, dat is toch Qatar Airways, horen we jullie denken? Inderdaad. Intel is namelijk niet shirtsponsor aan de buitenkant, maar aan de… binnenkant. Heel leuk bedacht enzo met die slogan ‘inside intel’. Maar effect gaat het natuurlijk nooit hebben. Had je logo maar in de schoen van Messi geplaatst. Die schiet nog vaak genoeg uit zijn slof.