’t Wereldje (61) met Taylor Geldwolf en digitale profeten!
1. AOL betaalt digitale profeet vermogen voor, euh, wat eigenlijk?
En net als je denkt dat het niet gekker kan, publiceert The New Yorker een reportage over David Shing, Shingy voor intimi. Shingy heeft het kapsel waar Edward Scissorhands een puntje aan kan zuigen, de kledingstijl van Skrillex en een bril die zo van het hoofd van Napoleon Dynamite afgetrokken lijkt te zijn. En Shingy krijgt jaarlijks een bedrag met zes cijfers overgemaakt door de Amerikaanse internetgigant AOL. Wat hij daarvoor moet doen? Euh, dat weet niemand precies.
Shingy is namelijk ‘Digital Prophet’ bij het bedrijf. Hij vliegt de ene dag de wereld rond voor conferenties, de andere dag verandert hij het geurtje in het kantoor van CEO Tim Armstrong en tussendoor maakt hij een tekening voor marketingbaas Erika Nardini. Voor een bedrag van zes cijfers dus. Maar AOL spint er garen bij, want het bedrijf heeft sinds 2002 zijn abonnees van vijfentwintig miljoen naar tweeënhalf miljoen zien teruglopen. Ha, daar valt natuurlijk ook niet tegenop te voorspellen. Shingy is dus een handelaar in gebakken lucht, zoveel is wel duidelijk. Maar zolang het dit soort fantastische verhalen blijft opleveren, zeggen wij: lekker in dienst houden.
Fotocredits:
Clowntje: bateryman1970 via photopin cc
Biggie: Xurxo Martínez via photopin cc
Swifty: Eva Rinaldi Celebrity and Live Music Photographer via photopin cc